Eestis loodud arendav õppemäng

Kuidas mängida?


Kui mängijaid on 2
ETTEVALMISTUS
✔ Mängijad istuvad näoga üksteise vastas.
✔ Asetage kaardipakk kahe mängija vahele, küsimused allapoole.
✔ Kahe mängija puhul Musta Ratsu kaarti ei kasutata.
MÄNGU KÄIK
✔ Kõige noorem mängija alustab ja võtab pakist ühe kaardi.
✔ Ta loeb küsimuse ette teisele mängijale.
✔ Õige vastus annab 1 punkti ja vastaja saab kaardi endale.
✔ Vale vastuse korral või kui vastaja ei oska vastata, ei saa ta punkti ning kaart läheb mängust välja.
✔ Küsimusi esitatakse kordamööda.
✔ Pärast igat küsimust liigub kord alati teisele mängijale, sõltumata sellest, kas vastus oli õige või vale.
MÄNGU LÕPP
✔ Mäng kestab seni, kuni kõik kaardid on läbi mängitud või kuni mängijad otsustavad mängu lõpetada.
✔ Iga mängija loeb kokku oma punktid (saadud kaardid).
✔ Võitja on see, kellel on kõige rohkem punkte / kaarte! 🏆


Kui mängijaid on 3+
ETTEVALMISTUS
✔ Mängijad istuvad ringis.
✔ Asetage kaardipakk kõige noorema mängija ette, küsimused allapoole.
✔ Asetage Musta Ratsu kaart mängijate keskele, kõigile võrdselt kättesaadavasse kohta.
MÄNGU KÄIK
✔ Kõige noorem mängija võtab pakist ühe kaardi ja loeb küsimuse ette mängijale, kes istub temast paremal.
✔ Ainult see mängija tohib vastata.
✔ Õige vastuse korral:
✔ Vastaja saab 1 punkti ja kaardi endale.
✔ Ta võtab uue kaardi ja esitab järgmise küsimuse temast paremal olevale mängijale.
✔ Vale vastuse või mittevastamise korral:
✔ Vastaja ei saa punkti ja teistel mängijatel avaneb võimalus ise vastata.
✔ Küsimuse lugeja hüüab: „MUST RATSU!”
✔ Kõik teised mängijad (välja arvatud küsimuse esitaja) püüavad esimesena haarata Musta Ratsu kaardi.
✔ Musta Ratsu kaarti tohib haarama hakata alles siis, kui küsimuse esitaja on selle välja hüüdnud.
✔ Esimene, kes selle enda kätte haarab, saab õiguse vastata.
✔ Kui Musta Ratsu haaraja vastab õigesti:
✔ Vastaja saab 1 punkti ja kaardi endale.
✔ Vastaja esitab järgmise küsimuse temast paremal olevale mängijale.
✔ Kui Musta Ratsu haaraja vastab valesti:
✔ Vastaja punkti ei saa, kaart läheb mängust välja.
✔Järgmise küsimuse loeb ette see mängija, kellele küsimus algselt suunati.
✔ Mäng jätkub samas rütmis ringi peal liikudes.
MÄNGU LÕPP
✔ Mäng kestab seni, kuni kõik kaardid on läbi mängitud või kuni mängijad otsustavad mängu lõpetada.
✔ Iga mängija loeb kokku oma punktid (saadud kaardid).
✔ Võitja on see, kellel on kõige rohkem punkte/kaarte! 🏆


Klassis või grupitunnis koos juhendajaga.
ETTEVALMISTUS
✔ Üks inimene (juhendaja, treener või õpetaja) loeb küsimusi ette.
✔ Mängijad (õpilased) istuvad või seisavad juhendaja ees.
✔ Juhendaja otsustab, millist vastamismärguannet mängijad kasutavad (näiteks käe tõstmine või püsti tõusmine).
MÄNGU KÄIK
✔ Juhendaja loeb küsimuse ette.
✔ Vastata sooviv mängija annab märku (käe tõstmine või püsti tõusmine — vastavalt juhendaja valikule).
✔ Juhendaja valib kiireima reageerija, kes saab vastata.
✔ Õige vastuse korral:
✔ Vastaja saab ühe punkti.
✔ Vale vastuse korral:
✔ Vastaja punkti ei saa.
✔ Juhendaja võib (soovi korral) pakkuda võimalust ka teistele mängijatele vastata.
MÄNGU LÕPP
✔ Mäng kestab seni, kuni kõik kaardid on läbi mängitud või kuni juhendaja otsustab mängu lõpetada.
✔ Iga mängija loeb kokku oma punktid.
✔ Võitja on see, kellel on kõige rohkem punkte! 🏆